Vårt sätt att jobba
Vi värnar om långsiktiga relationer och hög kvalitet. Därför arbetar vi efter en trestegsmodell som säkerställer kvaliteten och skapar resultat för våra kunder:
Analys
För att ge kommunikationsarbetet de allra bästa förutsättningarna, inleder vi samtliga projekt med en grundläggande analys för att få förståelse för uppdragsgivarens unika förutsättningar. I uppstartsfasen gör vi en uppdragsbeskrivning med bakgrund, syfte och mål. Därefter genomför vi research, omvärldsbevakning och trendspaningar för att sedan kunna ge ett genomarbetat förslag för hur vi tillsammans kan arbeta för att uppnå de önskade målen.
Förslag
Beroende på vad vi har kommit fram till i analysen, kan våra förslag se olika ut. Det kan handla om att etablera en plattform för strategisk kommunikation, arrangera medieträning för talespersoner, göra en aktivitetsplan för det kommande året, skapa en debattartikel, arbeta med att utveckla ett varumärke, lägga en plan för krishantering eller en målinriktad mediebearbetning kring ett speciellt tema.
Genomförande
En genomarbetad strategi och en plan utgör grunden för ett framgångsrikt genomförande. Vi har den erfarenhet och de resurser som krävs för att uppnå de önskade resultaten. Oavsett om det är en långsiktig kommunikationsstrategi eller en akut kris, en varumärkesförflyttning eller en presskonferens, en lokal debattartikel eller en global lansering. Målet i alla lägen är att skapa maximal nytta för uppdragsgivaren.